Monday 20 January 2014

Get the Look - Contemporary Living Room

Dear Blogfriends,

One of my resolutions for this year was to rethink the changes I want to do on the blog, and as these first three months are a bit less busy, it's time to implement new ideas!

I do want to have more regular features, in addition to the existing ones, and more giveaway days and I am working on some new layout ideas too. What all this implies is just a long time of research and work. The problem is that in addition to the blog I 've been working ten hours a day... (plus two more on the blog). And for those who already follow me for some time , you know how much I devote endless nights to Homestyling, don't you?

I loved it when blogfriend 'Maria Jose Turrion ', (sorry to mention you name directly), made ​​a comment the other day with a simple "Thank you for all your time and dedication".

I felt like kissing this lady, except I don't even know her in person but, I felt so much gratitude because she did realized how much I've dedicated this blog for almost 3 years and how I endeavor to make posts every day even when it's 2 am, and I should be in bed, or when on vacation, I force my family to wait for me in the hotel lobby so I can post on the blog and then go out... And what it costs me to write this text as a whole and then translate it into English, especially when I have to think of expressions that can not be translated literally, and I have to find the right phrase that translates a feeling... This is because the Google translator is such a crap!

I tell you, many sleepless nights because it really gets to me the fact that if I don't post something, some eight thousand people are gonna came here and find nothing new!

If I ever regret it or want to quit? NEVER! Or if you ever spent a week without any posts? NO WAY! This is a serious commitment and it taught me to be more persevering, persistent and dedicated . It is with the deepest sense , I tell you - Thank you all for being on this side , and oblige me to work harder and better.

After this outburst let's feed the eyes! This is a room I found in my research yesterday and loved it! It was photographed by Lisa Petrole, and it's a work of the award-winning design boutique (as they call themselves) LuxDesign . Also there is a bonus ' Get the look' in the end!  Hope you like it!

***

Minhas Queridas Blogamigas e Blogamigos,

Uma das minhas resoluções para este ano foi repensar bem nas mudanças que quero fazer em relação ao blogue, e como estes primeiros três meses do ano são meses de paragem de gravações do Querido, é também altura para pôr em prática novas ideias.

Vamos ter muitas novidades, mais rubricas regulares, para além das que já existem, mais passatempos, mais conteúdos e dicas de decoração. O que tudo isto implica é apenas muito tempo de pesquisa e trabalho, porque de resto, se eu pudesse dedicar metade do meu dia ao blogue, acreditem que o faria. O problema é que para além do blogue eu já trabalho dez horas por dia...(e mais duas no blogue). E para quem já me segue à algum tempo, sabe o quanto dedico noites a fio e dias de férias a este meu terceiro filho, como lhe chamo por graça. 

Adoro quando me escrevem coisas como a minha seguidora 'Maria José Turrion', (desculpe mencionar directamente o seu nome), mas que ainda no outro dia fez um comentário num post com um simples "Obrigada pelo seu tempo e dedicaçao". Só vos digo que me apeteceu dar-lhe beijinhos, pois esta senhora que nem conheço pessoalmente, deve já ter percebido o quanto eu dedico a este blogue há quase 3 anos! O quanto me esforço por fazer posts todos os dias mesmo quando sao 2 da manha, e eu já devia estar rendida aos lençóis, ou quando de férias, obrigo a família a esperar por mim no hall do hotel à espera que acabe de  fazer um post, para sairmos para um passeio... E o que me custa escrever todo um texto como este e depois traduzi-lo para inglês, especialmente quando tenho de pensar em expressões que não podem ser traduzidas à letra, e que tenho de encontrar a frase certa que traduz um sentimento... Isto porque o tradutor à letra do Google é uma bela treta...

 Muita pestana queimada, é o que vos digo! Mas cada vez que penso que as oito mil visitas que tenho em média por dia, vão ao blogue e não encontram nada de novo, fico em nervos... 

Se me arrependo ou tenho vontade de desistir? NUNCA! Ou se alguma vez passei uma semana sem fazer posts? NEM PENSAR! Este é um compromisso sério e que ensinou a ser ainda mais perseverante, persistente e dedicada. É com o mais profundo sentimento que vos digo - Obrigada a todos por estarem desse lado e me obrigarem a trabalhar ainda mais e melhor. 

Depois do desabafo vamos alimentar os olhos! Esta é uma sala que encontrei nas minhas pesquisas de ontem e adorei! Foi fotografada pela Lisa Petrole, e é da autoria da galardoada boutique de design (como se intitulam) LuxDesign. 

Não resisti em fazer um 'Copia o Estilo' para quem estiver a precisar de ideias. Espero que gostem!


                        Lisa Petrole Photography


                        Lisa Petrole Photography




Até Amanhã
 
Ana Antunes
(Thank you for sharing my passion for beautiful homes)