Thursday 27 December 2012

My Christmas Eve - part I * A Minha Noite de Natal - parte I


Feeling very blessed to be surrounded by family and loved ones this holiday.  Part of our family went to spend the holidays far away with relatives so this year was my turn to host Christmas evening at our house. It was a nice warm Christmas eve with my son jumping around with Santa's arrival and adults laughing of course. 

It’s been a difficult year to everyone in this Country and I’m sure we’re all counting every single blessing in our lives.  

Here are some pictures of our Christmas decorations and of my son all happy with his dear cousins Francisca and Matilde. Poor only child calls them (the cousins) his  siblings. I tell him. They are your cousins dear... he answers in a very determined posture; they are my brothers and sisters end of conversation!... 


***

Estou feliz e com um enorme sentimento de gratidão por ter passado este Natal em minha casa com  com a companhia da parte da família do Pedro. A outra parte da minha família foi passar o Natal longe, por isso este ano, em vez da casa do Tio, foi a minha vez de organizar a noite de Natal. Foi uma noite feliz em família, com o meu filho aos pulos ansioso pelo pai Natal, a fazer patetices daquelas que fazem sempre os adultos rir.

Tem sido um ano difícil para todos no nosso país mas estou certa que devemos estar felizes por todos os momentos de gratidão.

Aqui ficam algumas fotos das decorações da noite de Natal e do meu filho todo feliz com as primas Francisca e Matilde, na noite de Natal. Pobre filho único que diz que os primos são irmãos... E eu digo-lhe; filho as primas e o primo são teus primos, são filhos dos nossos irmãos, não são teus irmãos... e ele responde com a sua postura mais determinada; Não mãe! Eles são meus irmãos e acabou a conversa!...












It was probably his last Christmas believing in Santa... 
oh Lord, my dearest sweetest boy is getting so big too fast... (sigh)


***

Foi provavelmente o seu último Natal a acreditar no Pai Natal...
Oh Lord, o meu doce e querido filho, está a ficar grande, depressa demais... (suspiro)



Até Amanhã, 
  
Ana Antunes
(Thank you for sharing my passion for beautiful homes)