Thursday 19 September 2013

My Dream House in Miami and Magnificent Talent - Carlos Aparício

I've allways dreamed of a house in Florida ( my brother who lives in Canada got his last year - So happy for him!!). Well when I saw this nineteen thirties style house featured in Elle Decor, with the two palm trees waving on the front lawn, I could almost feel the warm breeze on my face! 
The lush tropical property is the perfect hideaway for the the Cuban-born arquitect Carlos Aparicio, who says; “The house is basically a large pleasure pavilion in a garden, which is just how I had envisioned it,". Wow! That is music to my hears! 

Wow, this sounds great! And there I am dreaming of a small house just like this one in Florida... white, simple straight lines and in the middle of a tropical lush garden. Plus with a sealing bush, a white gate and two palm trees to frame the facade! Perfect! If you see anything like this, dear Miami friends, you make sure to email me!! ;))

***
Já não é segredo nenhum que sempre sonhei com uma casa na Florida, (o meu irmão que vive no Canada, conseguiu a dele no ano passado - Boa mano!). Bom... dizia eu, que quando vi esta casa dos anos 30 na Elle Decor, com as duas palmeiras que balançam ao vento no jardim da frente, quase senti a brisa quente de Miami na cara!

A propriedade de vegetação exuberante e tropical é o refúgio perfeito para o arquitecto cubano Carlos Aparicio, que diz: "Toda a casa é, basicamente, um grande pavilhão de lazer dentro de um jardim, que é exactamente como eu tinha imaginado. ".
  
Uau, isso soa muito bem! E lá estou eu a sonhar com uma casa exactamente como esta... branca, de linhas direitas e simples e no meio de um jardim tropical e exuberante. Já agora exactamente com uma vedação de arbusto, um portão branco e duas palmeiras a enquadrarem a fachada da casa. Perfeita!...não acham?













Até Amanhã

Ana Antunes
(Thank you for sharing my passion for beautiful homes)