Sunday 10 February 2013

From the heart - Miss you mom...

She left us 4 year ago. 
She was strong, independent, intellectual, sensitive but yet a very, very, determined woman. She was an Artist, who taught me all about taste and to see all beauty in life.
She was more of a role model and a great woman who I admired, than a mother figure to me.

***

Foi há 4 anos que ela partiu. 
Era a mulher mais forte, independente, sensível, determinada e  inteligente que conheci.
Uma Intelectual com alma de artista, que me ensinou tudo sobre o bom gosto, e a beleza das coisas. Foi o meu modelo como ser humano e como mulher, mais até do que como mãe.









Her paintings are part of my life and decorate each of my houses. 
I treasure them.

***
Os quadros delas são parte da minha vida e decoram as paredes das minhas casas.
São os meus tesouros.


These 2 blue jars were part of her house all her life. 
It's my most precious item in my house today.  

***
Estas duas jarras são o meu bem mais precioso 
pois faziam parte da casa da minha mãe, desde que tenho memória.

This is what my table would have to look like when she visited. Tea, flowers and books. 
Her absolute favorite things.

***

Um detalhe da minha sala mas era a forma perfeita de a receber, quando me visitava. 
O que mais gostava. Chá, flores, e livros. 




Another of her art skills. My mother was also a stained glass artist who spend about 2 years recovering this stunning piece that lies in Palace Souto Mayor in Portugal.

***
Outra das suas artes - Vitralista. Passou cerca de 2 anos a trabalhar no fabuloso vitral do 
Palacio Souto Mayor na Figueira da Foz, Portugal.


Another of my treasures is this picture when she was about 30th in a very important
 moment of her life as a journalist.
I miss her and her drastic departure left some wounds that will never heal.
 I learned to live with them.
Peace be with you mom.
 
 This blog is like a diary to me so today it was deep from the heart.

***
Outro dos meus tesouros é esta fotografia dela com 30 anos.
 Num momento importante da sua vida como jovem Jornalista.  Embora tenha sido toda a vida, uma pessoa de difícil e de personalidade forte, tenho saudades de tanta coisa...
Nunca me vou recompor da forma abrupta como partiu. Deixou feridas que nunca vão sarar. Apenas aprendi a viver com elas.
Que a paz esteja contigo mãe.

Desculpem o post de hoje, mas este blogue é como um diário para mim e às vezes vem das profundezas do coração.


Um bom domingo a todos

Até Amanhã

Ana Antunes
(Thank you for sharing my passion for beautiful homes)