Thursday 23 February 2012

Happy Birthday Blog!! - 1 st Birthday

A year ago I decided that this was the best day for this blog to be born. I wanted it to be a special day I would remember. When I decided to air it on the 23rd of February of 2011 I didn't know this blog was going to change my life so it's pretty amazing to celebrate something that changed my life, in the same day I celebrate my own...because it's my birthday too!

It was a very consistent decision as it would take a lot of sleep because I cannot do it on working hours but I'm a perfectionist and I knew when I decided to start a blog I had to have some message to tell to my readers. If I wanted to make it right I had to write at least 5 times a week. (...Well I did...)  Even with my husband telling me I was crazy and I would run out of subjects (...I never did!...). Even with some Portuguese readers criticizing me for writing in English (...I had to...). Or when I was struggling with my English and getting mad at Google translator (...I did it anyways) Even when I was totally tyred after recording for about 10 hours and in need for serious rest, I would force myself to sit on the computer and share my ideas with you all (I never regret it) .

The most important of all is that I never felt more connected to an amazing group of people who speak my language, who think like me, who have the same tastes and doubts. I truly admire the women I have met in the past year through blogging. They are fellow bloggers, readers, followers, fans from the tv show, friends. They are the people who warm my heart and even not knowing you I know I love you all because the simple gesture of coming to visit me everyday makes me feel happy to be a blogger and to have found you through this amazing space in time. Now that a whole year has passed I can say I am a Blogger and I love you my new friends.

***

Há um ano atrás decidi que este era o melhor dia para este blog nascer. Eu queria que fosse num dia especial que me lembrasse sempre. Quando decidi publicá-lo no dia 23 de fevereiro de 2011, não sabia que este blog ia mudar minha vida por isso é uma feliz coincidência,  comemorar algo que mudou minha vida, no mesmo dia eu que eu comemoro a minha própria... porque é meu aniversário também!

Foi uma decisão muito consistente mas que me tirou muito sono  porque eu não posso fazê-lo nas horas de trabalho, mas eu sou uma perfecionista e sabia que tinha que para este blog ter algum interesse eu tinha que ter; uma mensagem a dizer aos meus leitores, e para ser consistente tinha de escrever pelo menos 5 vezes por semana. Rapidamente mudei essa regra para tentar escrever também ao fim-de-semana porque quando abria o quadro das estatísticas do blog e via 2.000 visitas num sábado pensava que estava a defraudar os meus leitores... Assim fiz, mesmo com o meu Querido marido a dizer que eu era maluca e que ía ficar sem assunto (eu nunca fiquei!). Mesmo com alguns leitores portugueses a criticar por escrever em Inglês (eu tinha de o fazer). Mesmo quando me passava com o Google translator, às 2 da manhã e já vesga de sono (fazia-o na mesma). Mesmo quando chegava a casa morta das gravações do Querido e a precisar de morrer na primeira cama que me aparecesse, (mesmo assim sentava-me no computador) Nunca vou lamentar nada disto.

O mais importante de tudo é que nunca me senti mais ligado a um grupo incrível de pessoas que falam a minha língua, que pensam como eu, que têm os mesmos gostos e dúvidas. Eu realmente admiro as mulheres que conheci no ano passado através de blogs. Elas são colegas blogueiras, leitoras, seguidoras, fãs do programa de TV, amigas. Elas são as pessoas que aquecem meu coração e mesmo não sabendo que amo todos vocês, porque o simples gesto de me virem visitar todos os dias me faz sentir feliz por ser uma blogger, e por vos ter encontradoatravés deste espaço incrível no tempo. Agora que todo um ano se passou, posso dizer. Sou uma Blogger e amo estes meus novos amigos.




It still tottaly blows my mind when every time I get a message from someone telling me about one more blog who talked about my work... One more post about Ana Antunes... The weird thing is when I open them it's like that Ana Antunes it's not me and some blog-internet-clone. It already happened that split second when I'm going thru some blog and look at a picture that looks familiar and only 4 seconds later I realise it's from my work! It's weird!...

Since I started this blogg the word GRATITUDE it's in my head every single day and I smile a lot when I'm on the computer. That is because of you all. 

***
Ainda me surpreendo sempre que recebo uma mensagem de alguém a enviar mais um link com mais uma notícia sobre o meu trabalho ... Mais um post sobre a Ana Antunes!? O mais estranho é que quando os abro penso sempre que deve ser outra Ana Antunes qualquer e não eu!! Acreditem que já aconteceu aquela fração de segundos quando estou a percorrer algum blog e olhar para uma imagem que me parece familiar, e apenas 4 segundos mais tarde caio em mim e lá digo ahhh isto sou eu! Acreditem, é estranho!... Mas infinitamente gratificante.

Desde que comecei este blog a palavra gratidão está na minha cabeça todos os dias e dou por mim a sorrir muitas vezes, quando estou no computador. Isso é por causa de todos vocês.

Erin Gates
Ashlina
Carmen
Audrey
Julia
Caitlyn
Macarena
Erin from (house of turquoise)
Marissa
Ashley Nicole
Chantal
Drew
Megan
Mia (blogdamia)
Angela
Lisete
Jen Ramos
Inês
Zé Pedro
Cat (the golden touch)
Linda
Judy
 Diane James
Shannon
Nicole
Emily
Maggie
Crystal
Lindsay 
Natasha
 Loni from Adore

...and so many others
Thank you from the bottom of my heart.
Now I'm off to celebrate this birthday and this gorgeous sunny day.
But I leave you with the photo of the day. Me only a few years ago!!!...

***

Obrigada a todos do fundo do meu coração.
Agora vou comemorar o dia de anos, meu e do blog, mas deixo-vos com
a foto do dia. Esta sou eu com uns 4 anos...



Até Amanhã
Ana Antunes

(Thank you for sharing my passion for beautiful homes)