Tuesday 22 May 2012

In Love with... *** Apaixonada por...


Ever since this Fawn Galli's bedroom made the cover of 'House Beautiful' magazine, that I've been in love with it! Maybe because no Portuguese clients would never let me use this kind of pattern wallpaper on their bedroom. Portuguese people are still too afraid of wallpaper. Their grandmothers had wallpaper all over the entire house so they think they are too gonna live with it all they're lives and they think that it's too hard to remove it... and they think they will get tyred of it...

***
Desde que vi pela primeira vez este quarto na capa da 'House Beautiful' que fiquei apaixonada por ele!! Talvez porque nenhum cliente Português me deixava fazer isto no quarto deles e usar papel de parede com tanto padrão! Os Portugueses ainda têm muito medo de papel de parede com padrão. Ainda vivemos com o estigma das avós que tinham papel de parede em toda a casa e que nós nos fartámos e achamos que também vamos viver com ele para toda a vida nas paredes. E claro que temos tendência para achar que é muito difícil de retirar e é muito complicado e caro... e por aí fora.




We are the nicest warm people in Europe but we are too dam afraid of everything!!...fear is the worst thing on our people. Too afraid to get tyred of things... too afraid of a white sofa because it will get dirty... too afraid getting tyred of wallpaper... too afraid of white painted doors because they will get dirty too!... too afraid of too much colour... too afraid of this and that... I'm sure that my colleagues who read my blog are laughing and saying yes with their heads right now!!... ;))) isn't that so? 

Well I do love this bedroom and I know it's different but I would have it for sure!... the wallpaper, the green headboard, the princess chair on the left, the peacock lamps, the white floor and doors, the white furniture... and the bathroom ooohhh I love the mirrored bathroom too!

***

Somos o povo mais simpático e caloroso da Europa mas vivemos com medo de tudo e mais alguma coisa. Muito medo de nos cansarmos das coisas... muito medo de um sofá branco porque vai ficar sujo... muito medo do papel de parede porque se vão cansar... muito medo de portas brancas porque vão ficar sujas... muito medo de usar côr... muito medo disto e daquilo! Tenho a certeza que as minhas queridas colegas decoradoras que lêem o meu blogue a esta altura estão a rir e a dizer que sim com a cabeça!! ;))) não é verdade? (ajudem-me e comentem por favor!!)

Bom eu adoro este quarto! Eu sei que é diferente mas tem qualquer coisa de mágico e fresco que me faz desejar ter um igualzinho!! Adoro o papel de parede, a cabeceira verde, a cadeira de princesa à esquerda, os candeeiros papagaio, o chão branco, a mobília e as portas brancas... e a casa de banho? ohhh adoro a casa de banho toda branquinha só com espelho!



Fawn Galli





Até Amanhã
Ana Antunes

(Thank you for sharing my passion for beautiful homes)